Hoitoa kehon kipuihin Vantaalla – hoitoon valmistautuminen

Backbone Clinic Vantaalla – Miten hoitoon valmistaudutaan? Kysy lisää
Backbone Clinic Vantaalla – meiltä löytyy hoito kehon kipuihin

Yleisin syy varata aika vastaanotollemme on kipu. Erilaiset vartalon kiputilat ovat huomattavan yleisiä ja usein elämänlaatuun vaikuttavia. Normaalisti kipu aiheutuu lihasten, kudosten ja hermojen rasituksesta tai inflammaatiosta sekä ryhdin ja selkärangan ongelmista, joiden hoitamiseen meiltä löytyy osaaminen ja välineet. Toiseksi yleisin syy varata aika on huimaus. Lihas- ja hermovaivat voivat usein aiheuttaa huimausta, vaikka olisitkin muutoin terve.

Kolmanneksi yleisin syy on hakea neuvoja liikkumisen tai urheilusuorituksen parantamiseen. Asiantuntevan neuvonnan avulla voit helposti välttää rasitusvammat ja erilaiset kulumavaivat sekä parantaa liikuntakykyäsi. Vastaanottokäynnin alussa haastattelemme sinua vaivasi taustasta, kestosta ja mahdollisesti muista vaikuttavista tekijöistä.

Hoitoon valmistautuminen

Hoito alkaa hoitoon valmistautumisella. Ensitapaamisella kartoitamme yleistä terveydentilaasi sekä sairaushistoriaasi. Vaivaan liittyvät lääkärinlausunnot on hyvä ottaa ensimmäisellä kerralla mukaan. Lisäksi mahdolliset röntgen- tai magneettikuvat kannattaa tuoda vastaanotolle – ne helpottavat usein hoidon suunnittelua merkittävästi.

Itse tutkimis- ja hoitotilanteessa asiakas on usein alusvaatteisillaan tai lyhyissä urheilushortseissa ja/tai -topissa, joten tähän kannattaa varautua etukäteen. Esimerkiksi alaselkää tutkiessa koputellaan jalkojen refleksit ja testataan ihon tuntotila.

Flunssa ja hieronta eivät sovi yhteen

Huom! Flunssaisena tai infektion ollessa päällä aika kannattaa siirtää tervehtymiseen saakka. Käsittelystä johtuvat kivut saattavat pahentua infektion myötä ja harjoitteita tehdessä syke saattaa nousta selvästi, mikä ei ole sairaana suositeltavaa.