Hoitoa kehon kipuihin Vantaalla – hoitoon valmistautuminen

Backbone Clinic Vantaalla – Miten hoitoon valmistaudutaan? Kysy lisää
Backbone Clinic Vantaalla – meiltä löytyy hoito kehon kipuihin

Useimmiten tärkein syy varata aika vastaanotollemme on kipu. Erilaiset vartalon kiputilat ovat huomattavan yleisiä ja elämän laatua heikentäviä ongelmia, joiden kanssa ei parane leikkiä. Normaalisti kipu aiheutuu lihasten, kudosten ja hermojen rasituksesta tai inflammaatiosta sekä ryhdin ja selkärangan ongelmista, joiden hoitamiseen meiltä löytyy osaaminen ja välineet. Toiseksi yleisin syy tulla pakeillemme on huimauksen takia. Lihas- ja hermovaivat voivat usein aiheuttaa huimausta, vaikka olisitkin muutoin terve.

Kolmanneksi yleisin syy on hakea neuvoja liikkumisen tai urheilusuorituksen parantamiseen. Asiantuntevan neuvonnan avulla voit helposti välttää rasitusvammat ja erilaiset kulumavaivat sekä parantaa liikuntakykyäsi ilman radikaaleja toimenpiteitä. Vastaanottokäynnin alussa kysymme tarkkaan vaivasi taustasta, kestosta ja mahdollisesti muista vaikuttavista tekijöistä. Ole siis valmiina vastaamaan näihin kysymyksiin.

Backbone Clinic Vantaalla – meiltä löytyy hoito kehon kipuihin.

Hoitoon valmistautuminen

Hoito alkaa hoitoon valmistautumisella. Ensi tapaamisella kartoitamme yleistä terveydentilaasi sekä sairaushistoriaasi. Omat lääkärinlausunnot ja reseptit on hyvä ottaa ensimmäisellä kerralla mukaan, jotta koko prosessi sujuu helposti ja mukavasti alusta loppuun. Lisäksi mahdolliset röntgen- tai magneettikuvat kannattaa tuoda vastaanotolle – ne helpottavat usein hoidon suunnittelua merkittävästi.

Itse tutkimis- ja hoitotilanteessa ollaan usein alusvaatteisillaan tai lyhyissä urheilushortseissa ja/tai -topissa, joten tähän kannattaa varautua etukäteen. Tämä siltä varalta, ettei yllätyksiä pääse syntymään ensi tapaamisella. Esimerkiksi alaselkää tutkiessa koputellaan jalkojen refleksit ja testataan ihon tuntotila. Jos fyysinen kontakti aiheuttaa sinulle ongelmia, muistathan mainita tästä meille etukäteen, jotta voimme sopia jatkotoimenpiteistä.

Flunssa ja hieronta eivät sovi yhteen

Huom! Flunssaisena tai infektion ollessa päällä aika kannattaa siirtää tervehtymiseen saakka. Käsittelystä johtuvat kivut saattavat pahentua infektion myötä ja harjoitteita tehdessä syke saattaa nousta selvästi, mikä ei ole sairaana suositeltavaa.